نحوه انتخاب هشتگ در شبکه های اجتماعی

این روزها کمتر کسی در شبکه‌های اجتماعی هست که نام “هشتگ” رو نشنیده باشه و با شکل و شمایل ” # ” آشنا نباشه. اما نحوه انتخاب هشتگ مناسب در شبکه های اجتماعی به چه صورته؟

قبل از هر چیزی بیایم بگیم هدف از هشتگ چی هست؟

هشتگ کار خودش رو با پلتفرم توئیتر در سال 2007 شروع کرد. ابداع کننده # هدف از کار خود رو این عنوان کرد:

واژه‌هایی که به راحتی در دسترس و قابل جستجو هستند تا کاربران علاقه‌مند بتوانند به راحتی به مطالب جدید مرتبط با آن واژه‌ها دسترسی پیدا کنند و بدین گونه از اجبار سایر کاربران غیرعلاقه‌مند برای رویارویی با آن مطالب، اجتناب شود!

پس، کدام یک از گزینه‌های زیر صحیح است؟
(هدف استفاده از هشتگ)

1. جذب فالوور

2. دیده شدن محتوای شما در همه جا و توسط همه کاربران

3. دیده شدن محتوای شما توسط کاربران علاقه‌مند

گزینه 3

حالا که هدف از استفاده # رو فهمیدیم، به بررسی چند نکته مرتبط در رابطه با استفاده از هشتگ‌ها می پردازیم.

اگر فکر می‌کنید این مطلب ساده و تکراری هست، شما رو دعوت می‌کنم تا به صفحات برندهای مختلف سری بزنید تا به چشم ببینید که چه قدر این نکته ساده رعایت نمیشه.

موارد زیر می توانند در نحوه انتخاب هشتگ مناسب برای شما موثر باشند:


هشتگ‌هاتون رو دسته بندی کنید
از حداقل تعداد لغات در هر هشتگ استفاده کنید
از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید
یک هشتگ برند ایجاد کنید

در نحوه انتخاب هشتگ، زمانی که با برنامه‌ریزی از هشتگ‌ها استفاده کنید، بعد از مدتی این امکان رو خواهید داشت تا براورد کنید کدام یک از هشتگ‌های شما بیشترین تاثیر رو در دیده شدن مطالبتون داشتند.
از اونجایی که هشتگ با هدف دسته‌بندی مطالب به جهت جستجوی آسان‌تر ایجاد شده، استفاده از هشتگ‌های نامرتبط به هم و یا نامرتبط به پست، میتونه تاثیر عکس در عملکرد هشتگ‌ها بذاره و باعث کاهش بازدید محتوای شما بشه.
هشتگ ایجاد شد تا افراد مجبور نباشند هر محتوای تولیدی در یک پلتفرم رو مشاهده کنند و در بین حجم عظیمی از اطلاعات گیر بیفتند، پس اگر از تعداد نامعقولی از # ها به جهت بیشتر دیده شدن استفاده کنید، باید منتظر عواقب منفی کارتون باشید.
حداقل تعداد لغات در یک هشتگ، احتمال بالا رفتن میزان جستجوی اون هشتگ رو افزایش میده و این تاثیر مثبتی بر دیده شدن محتوای شما خواهد داشت.
برای هر پلتفرم سوشال تعداد هشتگ استانداردی وجود دارد ولی پلتفرم‌ها حداکثر میزان هشتگ را نیز مشخص می‌کنند. توصیه میشه تا ضمن استفاده از این اطلاعات، خود شما جداگانه و در یک پروسه صحیح و خطا، تعداد مناسب هشتگ برای هر پست رو پیدا کنید اما یادتون باشه، بمباران پست با هشتگ ها نه تنها عواقب خوبی برای صفحه شما دربرنداره، بلکه به مخاطب شما حس خوبی منتقل نخواهد کرد.

پاسخی بگذارید

You have to agree to the comment policy.